Strona główna » Jak pomagają firmy?
Z biznesem dla środowiska
Proponujemy szeroki zakres działań w duchu zrównoważonego rozwoju i CSR. Łączymy środowiska biznesu, NGO, samorządów i edukacji, by działać skutecznie i wielopoziomowo.
Co możemy razem zrobić?
Projekty
dedykowane
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły, służymy swoimi. Możemy uczestniczyć lub zorganizować:
- wydarzenia ogólnopolskie, lokalne i on-line dopasowane do komunikacji marki i prowadzonych działań CSR,
- dedykowane akcje społeczno-edukacyjne pod patronatem Wspierającego,
- nasadzenia, aleje drzew, ogrody, zielone tereny, łąki kwietne,
- przygotowanie treści edukacyjnych,
- partnerstwo merytoryczne,
- prezentacje i spotkania edukacyjne on-line i w formie tradycyjnej,
- internetową promocję wydarzeń.
Pasieka firmowa
Pasieka na Warmii, pod stałą opieką pasjonatów pszczelarstwa. Połączona z działaniem edukacyjnym oraz wspierającym środowisko i dzikie zapylacze.
- wsparcie celów statutowych Fundacji,
- nowa pasieka,
- nasiona roślin miododajnych i domki dla zapylaczy w prezencie,
- słodki upominek – słoiczki z miodem z własnej pasieki.
Istnieje też możliwość przygotowania materiałów medialnych dla Donatora.
Aktywacje pracownicze w duchu eko
Zarządzasz działem HR? Chętnie przygotujemy wspólnie akcje z udziałem pracowników i/lub ich rodzin, budujące wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie, jak:
- wspólne nasadzenia w przestrzeni publicznej,
- ogrody i rabaty firmowe,
- warsztaty i pokazy ekologiczne ze wspólnym DIY,
- eventy, team building, integracje,
- webinary i wykłady ekspertów,
- organizacja zielonych wyzwań i pozytywnych rywalizacji,
- akcje społeczno-edukacyjne w ramach wolontariatu pracowniczego.
Pomagaj odpowiedzialnie
Pomoc finansowa Twojej firmy będzie miała sens tylko wtedy, gdy skierujesz ją w dobre ręce. Współpracując z naszą fundacją, przyczyniasz się do rzeczywistych zmian na lepsze. Aktywne wsparcie działań ekologicznych i ochrony środowiska to przecież jeden z filarów zaangażowanego biznesu.
Sama satysfakcja z pomocy może nie wystarczyć. Równie ważne jest, aby w takie akcje włączało się jak najwięcej firm i osób. Dlatego też w ramach współpracy szeroko nagłaśniamy wsparcie, jakie płynie ze strony Twojej firmy, pomagamy budować jej pozytywny wizerunek i podkreślamy troskę o środowisko.
Postaw na fachowość
Znasz się na tym, co robisz, prawda? My też.
Nasze działania mają na celu zwiększanie bioróżnorodności i wsparcie dzikich zapylaczy. Wykonujemy je dzięki kadrze o wieloletnim doświadczeniu w pracy z przyrodą. Merytorycznie wspomaga nas Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
Mocno stawiamy na edukację, zwłaszcza najmłodszych. To ona pozwala zrozumieć skutki naszych działań i rozwijać postawy proekologiczne. Czy pomożesz nam kreować pokolenie odpowiedzialnych obywateli?
Chcesz działać z nami?
Przejdź do formularza kontaktowego i wybierz opcję współpracy, bądź zobacz nasze dotychczasowe realizacje
Dlaczego warto
pomagać z nami?
Dajemy wiedzę, doświadczenie i realne, skuteczne działania pomocowe. Rozwój bioróżnorodności, odtwarzanie siedlisk, ratowanie owadów zapylających są możliwe właśnie dzięki wsparciu biznesu.
Dzięki naszej współpracy:
- pomagasz owadom zapylającym,
- budujesz wizerunek Firmy jako lidera odpowiedzialnego biznesu,
- inspirujesz innych do wdrożenia strategii CSR,
- edukujesz i szerzysz wiedzę,
-
umacniasz relacje z partnerami
biznesowymi, wyznającymi te same zasady, - zyskujesz sympatię świadomych konsumentów.
Dziękujemy za współpracę i wsparcie wszystkim zaangażowanym,
w tym:
grupa Carlsberg
Marka napojów piwnych, mocno zaangażowana w działania pomocowe w ramach kampanii Zapylamy z pomocą
Dystrybutor FMCG, wspierający zrównoważone praktyki w łańcuchu dostaw.
Producent nawozów i produktów dla zwierząt, promujący zrównoważone rolnictwo
Oferuje cyfrowe rozwiązania biznesowe, dążąc do neutralności emisji CO2
Nest Bank
Bank specjalizujący się w nowoczesnych usługach finansowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Agencja marketingowa, kompleksowo wspierająca firmy w budowaniu marki i zwiększaniu widoczności na rynku.
grupa Orifarm
Marka ziołowych suplementów diety, wspierający działania edukacyjne i pomocowych na rzecz ochrony środowiska
Producent systemów grzewczych i chłodniczych, rozwijający technologie niskoemisyjne i OZE
Piszą o nas
Sprawdź, co napisano w mediach o naszych Partnerach, Donatorach, prowadzonych akcjach i samej Fundacji.
27 maja 2024
O idei pomocy pszczołom słyszał chyba każdy, jest bowiem bardzo nośna i popularna. Nie zawsze jednak przedstawiana zgodnie z rzeczywistością i wiedzą naukową. Tę zaś chce akcentować Fundacja Pszczoła Musi Być, z którą Gmina Kielce i Geonatura Kielce podpisały w ubiegłym miesiącu porozumienie o współpracy. Jego celem jest popularyzacja wiedzy związanej z ekologią i ochroną przyrody oraz promocja walorów przyrodniczych Kielc.
26 czerwca 2023
Edukacja – to słowo klucz w planie działań Somersby. Razem z Fundacją Pszczoła Musi Być, marka chce pokazać konsumentom, jak istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu Ziemi odgrywają zapylacze. Na czas kampanii strona internetowa Somersby zamieniła się w platformę edukacyjną, na której znajduje się bezpłatny e-book oraz artykuły eksperckie o ekologii i owadach zapylających.
26 kwietnia 2023
Analizę budżetów obywatelskich poprzedniej edycji przeprowadziła Fundacja Ekologiczna „Pszczoła Musi Być”. Fundację wspierała w tym marka Tikkurila. Analizę prowadzono pod kątem przyjazności projektów zgłaszanych w budżetach obywatelskich dla owadów zapylających. Skąd właśnie ten wybór? Fundacja tłumaczy, że wynika on z tego, iż większość społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy, jakie znaczenie owady mają dla środowiska
19 lipca 2023
Jeśli pszczoły znikną z Ziemi, ludzie przeżyją tylko cztery lata. Co możemy robić, by chronić te cenne owady? Nad tym pytaniem zastanawia się Przemysław Białkowski wraz z Jakubem Sobeczkiem z fundacji „Pszczoła musi być”. Okazuje się, że pszczoła nie jedno ma imię i warto pomóc nie tylko tej miodnej, która ma najlepszy PR. Co z resztą owadów zapylających? Czy ule w miastach nie wyrządzają im więcej szkód niż pożytku?
Najczęściej zadawane pytania
Jakie korzyści przyniesie naszej firmie współpraca z fundacją?
Korzyści przede wszystkim ma odnieść środowisko. Jednak połączenie wiedzy i doświadczenia fundacji oraz środków finansowych firmy sprawia, że możliwych korzyści jest mnóstwo. W projektach dedykowanych zaczynamy od poznania misji firmy, oczekiwań interesariuszy, charakteru działalności, lokalizacji. To pozwala planować działania rzeczywiście nie tylko pomocowe, ale też angażujące i wizerunkowe.
Jakie rodzaje kampanii ekologicznych organizujecie?
Skupiamy się na akcjach edukacyjnych, przygotowywaniu artykułów, e-booków oraz na projektach wspierających dzikie zapylacze. Są to więc nasadzenia drzew, krzewów, wykonywanie alei, pasów i łąk kwietnych, rabat czy też innego rodzaju prace w terenach zielonych. To jednak tylko trzon, który swobodnie możemy rozszerzać
Jak długo trwa przygotowanie i realizacja kampanii ekologicznej?
Od planu do wdrożenia zwykle mija kilka miesięcy, ale równie dobrze może to być kilkanaście. Trzeba bowiem pamiętać, że niektóre prace mogą być wykonywane tylko o określonej porze roku. Są też projekty, w których długo trwa przygotowane bazy – np. znalezienie odpowiedniego terenu, uzgodnienia prawne z samorządem itd.
Jakie są możliwości długoterminowej współpracy i jakie korzyści z tego wynikają?
To dobre pytanie, bo właśnie długoterminowa współpraca daje największe korzyści środowiskowe, zwłaszcza w przypadku nasadzeń. Rośliny z czasem rozrastają się, wymagają określonych zabiegów pielęgnacyjnych i ochronnych, ale przez to efekt pracy staje się jeszcze bardziej widowiskowy i pożyteczny dla środowiska.
Czy możecie dostosować kampanię do potrzeb naszej firmy?
Takie właśnie jest założenia akcji dedykowanych. Są one „szyte na miarę”, więc dobierane do tego, co firma chce osiągnąć. Koncepcję działań, ich projekt i wykonanie bierzemy na siebie. Możemy też być partnerem merytorycznym lub realizować jedynie fragment kampanii.
Czym są ekologiczne aktywacje pracownicze?
To wszelkie inicjatywy angażujące pracowników w działania na rzecz ochrony środowiska. Pojęcie jest szerokie, ale też pozwala dobrać rodzaj akcji np. do charakteru działalności firmy albo do jej otoczenia. Akcje sadzenia drzew, odtworzenia nasadzeń, sprzątanie terenów zielonych albo rzek, wspólna budowa hoteli dla owadów, pozytywne rywalizacje i wyzwania to tylko część projektów, które możemy wspólnie realizować dla dobra środowiska.
Co dają takie eko-aktywacje pracownicze?
Po pierwsze mogą prowadzić do realnych zmian w otoczeniu czy korzyści środowiskowych. Po drugie, sam fakt, że pracownicy wspólnie i dobrowolnie robią coś poza obowiązkami, w czasie wolnym, zwiększa motywację, zaangażowanie, utrwala więzi, pozwala poznać się z innej strony, niż zawodowa. Podnosi to też ocenę pracodawcy w oczach zatrudnionych i umacnia jego wizerunek jako firmy odpowiedzialnej społecznie.
Jak długo może trwać aktywacja pracownicza?
To zależy od jej charakteru i celu, jaki chcemy osiągnąć. Może to być współpraca jednorazowa, na dosłownie kilka godzin, rozciągnięta na tydzień czy miesiąc bądź cykliczna.
Czy aktywacje mogą odbywać się w siedzibie naszej firmy?
Oczywiście, część z nich na pewno może się odbywać w budynku firmy czy też na przynależnych do niej terenach zielonych. Inne z kolei będą wymagały wyjechania w teren, ale organizując akcję pamiętamy, że ma ona angażować, edukować i umacniać więzi, nie proponujemy więc wielogodzinnej jazdy, by zapozować przy sadzeniu drzewka i wrócić do domu.
Czy dajecie wsparcie medialne i marketingowe dla aktywacji?
Bezpośrednio nie zajmujemy się prowadzeniem działań marketingowych. Są one jednak wykonywane dla nas i dla współpracujących firm (jeśli wyrażą chęć) przez wyspecjalizowaną agencję. Możliwe jest więc zarówno przekazanie materiałów foto czy wideo, jak i przygotowanie pełnej obsługi medialnej na każdym etapie kampanii.
Gdzie może powstać pasieka?
W pierwszej kolejności proponujemy piękne i czyste zakątki Warmii i Mazur. To enklawa zieleni, z dostępem do wielu roślin pożytkowych, a same ule posadowione są w bardzo malowniczej scenerii.
Czy muszę zakładać pasiekę firmową, by rozpocząć współpracę z fundacją?
Nie ma takiej konieczności. Pasieka jest jedynie dodatkiem i pewnym symbolem naszej kooperacji. Możemy jednak skoncentrować nasze działania na innych aspektach, jeśli donator nie widzi potrzeby zakładania pasieki.
Jaką wielkość będzie miała pasieka? Czy można ją zmienić?
Standardowo proponujemy posadowienie 3, 5 lub 8 uli, chociaż może to być też większa liczba — kwestia uzgodnień. Jeśli donator wyrazi chęć powiększenia pasieki w kolejnych latach, to również nie ma takiego problemu.
Kto będzie się zajmować pasieką?
Bez obaw, pozostaje to w gestii Fundacji i współpracujących z nami pszczelarzy.
Czy pasieka na terenie firmy też daje miód?
Jeśli w okolicy są odpowiednie źródła pyłku i nektaru, to pszczoły będą w stanie robić z nich miód. Pamiętajmy jednak, że to żywe stworzenia, wymagające opieki, a w sezonie ule co tydzień powinny być wizytowane przez pszczelarzy.
Czy zakładacie pasieki w mieście?
Nie rekomendujemy takiego rozwiązania. Badania mówią, że w miastach jest zbyt mała baza pożytkowa i pszczoły miodne mogą stanowić dużą konkurencję dla dzikich zapylaczy. Natomiast świetnym pomysłem będzie założenie przy firmie mini oaz zieleni — łąk kwietnych, rabat czy chociaż donic.
Kiedy może zostać założona pasieka?
Dla bezpieczeństwa pszczelich rodzin staramy się to robić do końca czerwca.
Czy możemy sami pomalować ule w ramach eventu angażującego pracowników?
Tak, po wcześniejszym ustaleniu techniki malowania oraz użytych farb możemy przesłać ule do siedziby firmy lub zaprosić na malowanie do nas.
Czy relacje wideo będziemy otrzymywać przez cały rok?
Tak. W okresie zimowli życie ula zamiera, ale wtedy wysyłać będziemy materiały przygotowane w czasie sezonu. Bez obaw, nie prześpimy zimy razem z pszczołami.
Czy możemy odwiedzić naszą firmową pasiekę?
Nie ma problemu ze zorganizowaniem spotkania w pasiece, serdecznie zapraszamy 🙂 Jednak bardzo prosimy o upewnienie się, że nikt z Gości nie jest uczulony na jad pszczeli.
Czy możemy zorganizować spotkanie edukacyjne w siedzibie naszej firmy?
Będzie nam niezmiernie przyjemnie, jeśli spotkamy się w szerszym gronie. Opowieści, gawędy i edukacja bardzo dobrze łączą się ze sobą i pozwalają utwierdzić w przekonaniu, że nasze wspólne działania mają sens.
Czy udział firmy w programie będzie w jakiś sposób komunikowany?
Misją Fundacji jest pomoc owadom zapylającym, przede wszystkim dzikim. Idea pomocy zapylaczom jest jednak na tyle szczytna i potrzebna, że warto ją nagłaśniać. Firmy robią to samodzielnie wewnątrz swoich działów. Fundacja nie ma działu marketingu, nie przygotujemy samodzielnie takich materiałów, ale korzystamy z usług zaprzyjaźnionej agencji, specjalizującej się w komunikacji i marketingu.
Co oznacza „adopcja pszczelej rodziny"?
Dzięki Waszej dotacji zapewnimy byt całemu rojowi pszczół. To dziesiątki tysięcy owadów, które będą pozostawały pod opieką zawodowych pszczelarzy w profesjonalnie nadzorowanym i prowadzonym ulu.
Czy mogę zobaczyć „swoje” pszczoły?
Oczywiście! Nie mamy nic do ukrycia. Wysyłamy relacje zdjęciowe i filmowe przez cały sezon pszczelarski, pokazując życie Twego ula. Publikacje tych materiałów w mediach społecznościowych potwierdzają Społeczną Odpowiedzialność Firmy i zwiększają szansę na dotarcie z naszym przesłaniem do jak najszerszego grona odbiorców.
Czy mogę skosztować miodu z mojego ula?
Nie tylko skosztować. Po zakończeniu miodobrania wysyłamy donatorom miód, który wytworzyły ich pszczoły. Dla osób indywidualnych to pyszny smakołyk, dla firm słodki upominek, który można wręczyć pracownikom i partnerom biznesowym.
Chcesz działać z nami?
Masz jakieś pytania?
Zadzwoń i dowiedz się wszystkiego, czego potrzebujesz.