Strona główna » Działaj z nami » Współpraca dla edukacji » Zajęcia edukacyjne
Zajęcia edukacyjne
Edukacja jest drogą do kształtowania świadomości, bez której ciężko mówić o zmianach postaw i zachowań. Musimy o to zadbać dla dobra środowiska, naszego, przyszłych pokoleń. Na szczęście prawdziwe jest powiedzenie, że na naukę nigdy nie jest za późno. Za wcześnie zresztą też nie…
Nasi edukatorzy z powodzeniem radzą sobie z prowadzeniem zajęć ze słuchaczami w każdym wieku. Dbają przy tym o to, by stanowiły one prawdziwy przyczynek do nauczenia się czegoś i przyswojenia wiedzy, a nie tylko wysłuchania pogadanki aktywistów.
Prowadzimy zajęcia edukacji ekologicznej w przedszkolach, dostosowane do wieku i percepcji najmłodszych uczestników. Interaktywne i angażujące, wykorzystujące zabawę jako narzędzie do nauki.
Przedszkolaki uczestniczą w prostych eksperymentach, grach ekologicznych czy zajęciach plastycznych, które rozwijają ich wyobraźnię i uczą troski o środowisko. Dzieci poznają zasady recyklingu, opieki nad roślinami oraz znaczenie dzikich owadów zapylających. Maluchy uczą się, jak ważna jest ochrona przyrody i jak mogą dbać o nią na co dzień.
Zajęcia nie tylko edukują, ale również inspirują do działania i rozwijają w dzieciach wrażliwość ekologiczną od najmłodszych lat.
- Dobre praktyki od najmłodszych lat
- Połączenie zabawy i edukacji
- Budowanie wrażliwości na przyrodę
- Budzenie świadomości znaczenia bioróżnorodności
Proponujemy prowadzenie zajęć edukacyjnych w szkołach podstawowych, dopasowanych do zainteresowań i poziomu wiedzy uczniów. Łączymy teorię z praktyką, angażujemy przez pokazy, eksperymenty, zabawy interaktywne, zajęcia plenerowe. Opowiadamy o bioróżnorodności, jej znaczeniu, postawach pro-ekologicznych i możliwościach ich wprowadzenia u siebie czy rodziny.
Odbiorcy w szkołach podstawowych są bardzo zróżnicowani, percepcję i wiedzę uczniów pierwszej a ósmej klasy dzieli przepaść, ale mamy doświadczenie z jednymi i drugimi.
- Bogaty zakres tematyczny
- Edukatorzy z wiedzą i doświadczeniem
- Teoria, praktyka, dyskusja
- Forma prowadzenia i komunikacji uwzględniająca profil odbiorcy
Odbiorcom w tym wieku, często stojącym u progu dorosłości, możemy zaproponować bardziej zaawansowaną i głębszą tematykę. Słuchacze charakteryzują się większym zasobem informacji, w tym bieżących, chętniej włączają w dyskusje, polemiki, przedstawiają własne zdanie. Przekazujemy i pogłębiamy wiedzę, wspomagamy rozwijanie krytycznego myślenia i postaw pro-ekologicznych. Zachęcamy do aktywnego działania, wspierania inicjatyw lokalnych, budowania wzorców zachowań wykorzystywanych w codziennym życiu.
Zajęcia możemy odbywać w plenerze, prowadzić obserwacje, pokazywać czy wspólnie wykonywać działania sprzyjające ochronie środowiska naturalnego, w tym na rzecz szkoły.
- Stymulowanie krytycznego myślenia
- Przygotowanie do podejmowania świadomych decyzji konsumenckich
- Podkreślanie i wzmacnianie roli wspólnej odpowiedzialności
- Zachęcanie do prowadzenia projektów ekologicznych i udziału w nich
Zajęcia na Uniwersytetach Trzeciego Wieku to nie tylko edukują, ale dają też uczestnikom poczucie spełnienia i satysfakcji. Promowane przez nas działania pozwalają przywracać środowisko do stanu, jaki seniorzy pamiętają z lat młodości. Sami też mogą i potrafią dzielić się wiedzą, doświadczeniem, czynnie włączać w dyskusje.
Zachęcamy do aktywnego udziału w działaniach proekologicznych, zrównoważonego trybu życia i przenoszenia cennych wzorców na dzieci i wnuki. Mamy duże pole manewru, jeśli chodzi o tematykę zajęć teoretycznych, ale także praktycznych projektów, możliwych do przeprowadzenia wspólnie i sprzyjających integracji międzypokoleniowej.
- Aktualizacja wiedzy o wyzwaniach klimatycznych
- Rozwijanie i doskonalenie umiejętności praktycznych
- Propagowanie aktywnego uczestnictwa w inicjatywach ekologicznych
- Dwukierunkowa nauka i wymiana doświadczeń