Dla zwiększenia sprawności realizacji celów statutowych Fundacja Pszczoła Musi Być nawiązała współpracę z Agencją Range, specjalizującą się w marketingu internetowym.
Skąd ta kooperacja? Otóż obie jej strony żyją w innych, swoich światach i specjalizują się w innego rodzaju działalności.
Pszczelarze, zaangażowani w działanie Fundacji, na co dzień zajmują się pniami i ramkami, krupcem i patoką, matkami i świtą, doglądają imago i zbieraczek lecących po wziątek, pod ręką mają podkurzacze i miodarki…
Marketingowcy, czyli Agencja Range, na co dzień zajmuje się konwersjami i leadami, analizami i optymalizacją, wynikami organicznymi i kampaniami PPC, sponsorami i szeptanką, blogami i socialami, śledzą aktualizacje algorytmów, a pod ręką mają narzędzia do monitoringu SEO/SEM i analizy słów kluczowych…
To różne światy, ale ich współdziałanie jest konieczne.
Statutowym celem Fundacji jest ochrona środowiska naturalnego, ze szczególnym uwzględnieniem pszczół i innych zapylaczy. Drogą do niego jest między innymi zakładanie pasiek, proces adopcji pszczelich rodzin i uli.
Idea jest szczytna… Jednak pozostanie jedynie ideą, dopóki ktoś nie wcieli jej w życie. W obecnym świecie, żyjącym szybko, intensywnie, pełnym nowoczesnych technologii i wszechobecnego internetu, nie wystarczy sam pomysł, nieważne jak dobry i potencjalnie skuteczny. By dotrzeć z nim do szerokiego – jak najszerszego! – grona odbiorców potrzebni są specjaliści od komunikacji. W tym przypadku – od marketingu internetowego, który polega właśnie między innymi na prezentacji treści określonemu gronu odbiorców.
Agencja marketingowa ma więc wpierać podstawowe, statutowe założenia Fundacji, docierając z nimi do osób i firm, które mogą pomóc w ich realizacji. Przygotowywać notki prasowe, informować działy PR i marketingu, monitorować kanały social media, publikować artykuły na portalach internetowych. Informować o zaangażowaniu Donatorów, wskazywać ich imiennie w swoich publikacjach, dostarczać materiały do publikacji na stronach internetowych i na kanałach social media Donatora.
Wszystkie te działania mają skupiać się na propagowaniu zachowań świadomych i odpowiedzialnych, konieczności uczestniczenia każdego z nas w działaniach proekologicznych na miarę swoich możliwości.
Te zaś, którymi dysponuje biznes, są chyba największe. Właściciele firm i kadra zarządzająca mogą wyznaczać strategie i wskazywać ścieżki postępowania dla całych przedsiębiorstw, ich pracowników i kooperantów.
Agencja dociera więc do osób, których wsparcie może pomóc Fundacji.
Cel zaś jest jeden dla wszystkich, wspólny.
Ochrona środowiska, póki jeszcze nie jest za późno.