Strona główna » Wspiera » Somersby
Somersby
Z dumą informujemy, że fundacja Pszczoła Musi Być jest partnerem marki Somersby w czasie akcji Zapylamy z pomocą. Ma ona za zadanie zwrócić uwagę szerokiego grona odbiorców na kwestię znaczenia owadów zapylających w środowisku, a także wagi zachowań proekologicznych, które my, jako świadomi obywatele tego świata, powinniśmy przejawiać.
W tej kampanii Somersby i Fundacja pracują na rzecz bioróżnorodności razem i od samego początku. Tego zaś można doszukiwać się w Cannes, gdzie połączył nas konkurs Young Creatives. Wkrótce po nim przystąpiliśmy do współpracy nad długofalową kampanią Zapylamy z pomocą, wnosząc do niej wiedzę merytoryczną, chęć do realnych czynów i uznanie dla rozmachu, z jakim zaangażowało się Somersby. Nie było bowiem wcześniej kampanii edukacyjnej i pomocowej, która kładłaby taki nacisk na dzikie zapylacze. Pszczoły miodne, owszem, regularnie są obiektem konkursów i innych akcji, chociaż nie zawsze ich obraz odpowiada faktycznemu. Tymczasem dzikie zapylacze, między innymi pszczoły samotnice, są dużo mniej medialne, a jednocześnie to one są kluczem do bioróżnorodności, zwłaszcza ekosystemów naturalnych i półnaturalnych. Tym większe więc nasze podziękowanie dla marki Somersby i firmy Carlsberg, za to, że możemy mówić jednym głosem o dzikich zapylaczach.
A głos jest donośny. Kampania Zapylamy z pomocą trwa obecnie drugi rok. Połączona jest z aktywacją konsumencką, przez co trafia do naprawdę szerokiego grona odbiorców, dosłownie milionów ludzi, którzy dzięki niej mają szansę i możliwość dowiedzieć się o istnieniu i znaczeniu dzikich zapylaczy. To właśnie z myślą o nich stworzyliśmy szeroki pakiet edukacyjny, stanowiący integralną część kampanii.
Dzięki wsparciu i zaufaniu marki Somersby mogliśmy więc:
- Przygotować zawartość edukacyjną do e-booka poświęconego ogrodom – takim w domu i takim na balkonie, z którego pomocą będziecie mieli okazję zazielenić swoje otoczenie.
- Autorzy Fundacji oraz współpracujący z nami, między innymi z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, przygotowali serię artykułów edukacyjnych, dotyczących wagi bioróżnorodności, znaczenia zapylaczy, rozwiązań proekologicznych na skalę gospodarstwa domowego, ogrodu i miasta.
- Dla podkreślenia, że to nie tylko teoria, przygotowaliśmy też autorską mieszankę nasion roślin pożytkowych do wysiewu na rabatach i w donicach, Carlsberg zaś rozdystrybuował kilkanaście tysięcy takich zestawów za pośrednictwem współpracujących sieci handlowych i ogólnie dostępnych standów.
- Integralną częścią akcji Zapylamy z pomocą w 2023 był też quiz edukacyjny, w którym my staraliśmy się przekazać Wam wiedzę przez zabawę, a Somersby nagradza wyniki setkami nagród i tysiącami złotych.
Słowa to jedno, a czyny – drugie, akcja pomocowa obejmuje więc również realny doing. Rozpoczęliśmy projekt zakładania i współorganizowania terenów zieleni miejskiej, jak parki kieszonkowe czy rabaty zielne i kwiatowe, co pozwoli stworzyć przestrzenie przyjazne zapylaczom, siedliska dla nich i korytarze ekologiczne, a dla mieszkańców strefy odpoczynku i wytchnienia.
W 2023 przygotowaliśmy wspólnie Ogród Somersby w Forcie Mokotów w Warszawie, oazę kwiatów i zieleni, która przyciąga nie tylko zapylacze, ale też ludzi spragnionych kontaktu z naturą.
W 2024 wkroczyliśmy wspólnie do Ogrodu Botanicznego w Kielcach – niesamowite miejsce, gdzie żyje aż 20% spośród wszystkich gatunków dzikich pszczół zamieszkujących Polskę. Tam też, dzięki wsparciu Somersby, Fundacja wykonała nasadzenia między innymi współtworząc dział Systematyki Roślin.
Wsparcie Somersby pozwoliło też na wykonanie liczącej sobie ponad kilometr długości alei drzew miododajnych, których korzyści dla ludzi i środowiska są liczone w dziesięcioleciach. Przeprowadzenie badań naukowych dotyczących dzikich zapylaczy, wspólnie z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, również było możliwe właśnie dzięki bezpośredniemu wsparciu Fundacji.
W kampanii Zapylamy z pomocą 2024, w ramach aktywacji podkapslowej, o celu wsparcia decydują sami konsumenci. Dzięki temu możemy im opowiedzieć, co robimy, jak oraz przede wszystkim – dlaczego. Możliwość wykorzystania do tego szerokiego spektrum komunikacji, jak prasa, radio, telewizja, Social Media, strona internetowa, nośniki OOH czy wreszcie sam produkt, jest olbrzymią szansą do edukacji na temat zapylaczy, bioróżnorodności, ekologii, odpowiedzialności, zrównoważonego rozwoju, środowiska naturalnego i naszego w niej roli. Fundacja i Somersby chcą ją wykorzystać jak najlepiej.
Marka Somersby
Słysząc hasło „Probably the best beer in the world” przed oczami od razu staje nam firma Carlsberg, właściciel marki Somersby. Natomiast mniej osób wie, że jest to też koncern przywiązujący bardzo dużą wagę do CSR i świadomych, wartościowych działań na rzecz środowiska. Prowadzona polityka sprawia, że browary redukują zużycie wody i energii, podnoszą udział energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, a część z nich jest już neutralna pod względem emisji CO2.
Jednocześnie koncern testuje takie rozwiązania, jak elektryczne ciężarówki, butelki pochodzące w 100% z recyklingu i biodegradowalne czy snap packi, czyli sześciopaki bez folii. Koncern działa nie tylko globalnie, ale też lokalnie, że wymienimy chociażby Program Grantowy InicJaTyWy, skierowany do społeczności lokalnych i mocno skupiający się na działalności ekologicznej.
Nie kryjemy więc ogromnej radości, jaką odczuliśmy, mogąc podjąć współpracę strategiczną z Grupą Carlsberg i marką Somersby!
Carlsberg Polska
ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa
Alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich. Nie powinien być spożywany w żadnej ilości przez kierowców, kobiety w ciąży i osoby niepełnoletnie.